MAD WORLD

Senaste veckan har jag haft sådan ångest för inlämnandet av idéskissen till projektarbetet. Men nu har jag äntligen kommit på något att göra, och nu är det bara idéskissen som ska skrivas. Sen måste jag väl komma på någon liten fin slutprodukt av det hela...

I scenisk gestaltning C är vi fortfarande på det stadiet att leta efter manus. Jag har väl i princip hittat de 3 vi var tvungna att ha tagit fram. Nedan är en replik ur pjäsen "Misantropen" som jag bara fastnade för på något sätt. 


     

"Som kamikazepiloterna. Samma sak. Alla ställer fel frågor. 
   Alla undrar vad som drev dom, om dom var galna, hjärntvättade,
    som om man måste hitta en förklaring till varför dom frivilligt
   valde döden...Men det är inte det som är det intressanta. Alla är
   beredda att dö för det som dom verkligen tror på. Så har det 
      alltid varit. Istället borde man fråga sig varför det numera 
           finns så få människor som verkligen tror på något..."

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0